frankenjeannetteinitalie.reismee.nl

Openbaar vervoer, de oude stad verkennen en een guazetto.

Na het ontbijt,  met voor Frank een prosecco, op weg naar het metrostation Darsena. 1 metrolijn in Genua dus dat zou geen problemen moeten geven. Dus wel. De kaartjesautomaat was kapot. Dan toch zonder kaartje in de metro, de hekjes stonden immers open. En natuurlijk controle haha. Twee man sterk. Lang leve de Italiaanse les. We moesten twee kaartjes kopen en na nog wat gewauwel over een restaurantbonnetje hebben we vriendelijk afscheid genomen.

Bovengronds bleek een schitterende stad op ons te wachten. De ene kerk nog barokker dan de andere, schilderijen van Rubens en het graf van Johannes de Doper. En Frank die rustig op een stoel dacht te kunnen zitten tot een Italiaanse vroeg of hij ook op de biecht zat te wachten....

Al dwalend door de stad waren we weer dicht bij ons hotel gekomen. Maar eerst nog met een funicolare de berg omhoog en 20 minuten later weer naar beneden.

Frank heeft een bezoekje aan een kapper gebracht en ik heb foto's voor je op de blog gezet. We zitten nog steeds in Genua hoor maar de site doet niet wat ik wil.

En vanavond een guazetto gegeten. Inktvis die langzaam getrokken wordt in een sojasaus met tomaten. Oké als de ober had gezegd dat ik een zoutpot leeg moest eten had ik waarschijnlijk minder moeite gehad, een po di piu. Thuis nog eens zelf een guazetto maken maar dan niet met sojasaus.

Morgen gaan we het overige deel van deze mooie stad verkennen.

Veel liefs

Jeannette

Greetje

Leuk zus!!

Jan

Mooi! Laat die guazetto maar?, maar zo'n ontbijtje!????