frankenjeannetteinitalie.reismee.nl

Monte Tamaro en een kabelbaan

Wakker worden met een stralende zon, beter kan een vakantiedag niet beginnen. Bij het ontbijt blijken we de enige hotelgasten. Heerlijk rustig en een vriendelijk meisje dat een prima ontbijt heeft verzorgd.

Doel van vandaag is een bezoek aan de chiesa santa maria degli angeli. Niet zomaar een kerkje. Ontworpen door Mario Botta en gebouwd tussen 1992 en 1996 en... op een hoogte van ongeveer 1600 meter.

Bij navraag in een koffiebar bleek dat we er niet met de auto konden komen. Oké dan nemen we toch de kabelbaan. Pardon wat zeg ik nu, 57 jaar en nog nooit in een kabelbaan gezeten. Het reuzenrad is me al te hoog. Beneden eens voorzichtig omhoog gekeken en gedacht dat dat wel zou lukken.

Deze manke Nelis kreeg een blauwe stok buiten aan de gondel, teken voor de man boven om even de gondel echt te laten stoppen pfffft. Wat beneden nog leek mee te vallen bleek het middenstation, we gingen vrolijk bijna loodrecht 1600 meter de berg op.

Maar het was het waard. Schitterende vergezichten, af en toe evht in de wolken en een architectonisch hoogstandje op de koop toe. En ik beken, op de terugweg heb ik genoten van het kabelbaantochtje.

Vervolgens hebben we in Italië even boodschappen gedaan. De grens is 8 kilometer van ons hotel verwijderd en Zwitserland is dus echt duur.

Op dit moment een hevig onweer en veel, heel veel regen. Hadden we zicht op het Lago Maggiore?

Bij de fotoreeks van Wannes en Sara post ik regelmatig ook nieuwe foto's.

Veel liefs

Jeannette